Outdoor-reklame kan ikke stå alene

Virksomhed har gjort sig erfaringer med outdoor-reklame, så den får mest ud af sine markedsførings-kroner.

- Helt generelt kan outdoor ikke stå alene. Men det er et fantastisk sted at skabe opmærksomhed, og så følge op med mere snævre kampagner på web og i lokale aviser, som kan lukke posen og få kunden til træffe sin beslutning.

Kasper Kort Pedersen er marketingchef hos Tre-for, der forsyner trekantsområdet med både el, vand, varme, tele og internet.

Her benytter man i vid udstrækning outdoor markedsføring til at gøre opmærksom på sig selv – både med streamere på busser, billboards ved supermarkeder og indfaldsveje samt plakater i busskure. Men altid i kombination med en andre annonceringsformer:

- Det nytter ikke noget, du kører outdoor alene og så bare sidder og venter ved telefonen. Det får du ikke meget ud af, forklarer Kasper Kort Pedersen.

Læs også: Sådan bliver du set i trafikken

Nemt og billigt

Outdoor reklamer er kun til at skabe opmærksomhed omkring sit produkt eller ydelse, mener Kasper Kort Pedersen. Lange forklaringer er der ikke plads til, for færdene i trafikken lader kun blikket hvile ganske kort tid på reklamerne:

- Man skal vælge sine budskaber med omhu og være helt præcis. Eventuelt kan man henvise til hjemmesiden, hvor kunden så kan finde yderligere oplysninger. Det benytter vi os meget af, siger Kasper Kort Pedersen.

Og så er der specielt i disse dage gode muligheder for at gøre en god handel, hvis man vil supplere den traditionelle annonceringsformer med lidt opmærksomhed på gadeplan:

- I de kampagner vi kører lige nu, har vi opnået nogle rigtig flotte sensommerrabatter på outdoor markedsføringen. Og så supplere vi i øvrigt også med reklamer på egne biler, lige som vi sender sælgere ud i de områder, hvor vi kører outdoor, fortæller Kasper Kort Pedersen.

Læs også: Sådan bliver du set i trafikken