Ostemagere skal i front hos Arla

Arla-brandet Riberhus skifter skuespillere ud med ægte ostemagere i nyt reklameunivers, som gik i luften i sidste uge. »Ingen kan formidle historien bedre end ostemagerne selv,« lyder det fra Arla.

Ostemagere fra to af Arlas mejerier får i en ny reklamefilm om ost mulighed for at gå i detaljer om deres arbejde og branchens specielle udtryk. PR-foto Fold sammen
Læs mere

Arla lancerede i sidste uge de første tre reklame­film i et nyt reklameunivers for ostebrandet Riberhus, hvor skuespillere er udskiftet med ægte ostemagere.

Under titlen »virkelige fortællinger fra Riberhus« giver fire ostemagere fra Taulov Mejeri og Tistrup Mejeri således et indblik i håndværket og ekspertisen, som står bag produktionen af Riberhus-ostene.

Alle scener i filmene er optaget på Arla-mejerierne Taulov Mejeri og Tistrup Mejeri og er et portræt af, hvad ostemagerne rent faktisk arbejder med til daglig. Lige fra lagring af ostene i den rigtige temperatur til antallet af huller i osten. Og det er ikke tilfældigt, at Riberhus har byttet skuespillerne ud med rigtige oste­magere og kulisserne med de rigtige mejerier i de nye reklamefilm.

»Vi bruger vores egne ostemagere i Riberhus’ nye reklamefilm, fordi vi gerne vil give forbrugerne et autentisk billede af, hvordan ostemagerne hver dag arbejder med at skabe oste af høj kvalitet med en god smag,« lyder det fra Camilla Blicher Simonsen, kategori­direktør for ost i Arla Danmark.

»Og når det kommer til håndværket bag ostene, er der ganske enkelt ikke nogen, der kan formidle historien bedre end oste­magerne selv. De er eksperter inden for ost og er meget passionerede omkring deres arbejde. Det vil vi gerne vise forbrugerne,« fortsætter hun.

For ostemagerne har det været en god oplevelse at være med i de nye reklamefilm. Det har givet mulighed for at give et indblik i hverdagen som ostemager.

Ostemager: Det har været sjovt

»Det har været sjovt at få lov at dele en bid af vores hverdag, så danskerne kan se, hvordan en Riberhus-ost bliver til. Det er sjældent, man får lov til at fortælle om osteudtryk og begreber som randgæring, krølpibet og hulsætning for åben skærm. Jeg håber, det giver et indtryk af, at vi er grundige med smagen og kvaliteten,« fortæller Hans-Erik Andersen, mejerist på Taulov Mejeri.

Reklamebureauet bag reklamefilmene er Ogilvy. Filmene er produceret af Jakob Frölich fra Friends Film Co. og instrueret af Kasper Torsting.

Reklamefilmene blev rullet ud på TV i sidste uge og rulles derefter ud på digitale og sociale medier.