Vil du lytte videre?
Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.
Allerede abonnent? Log ind
Skift abonnement
Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.
Hov, giv os lov at afspille podcasten. Den er klar, når du har klikket ‘Tillad alle’
På engelsk lyder det "Should have gone to Specsavers" - på dansk er det "Sku' ha' gået til Louis Nielsen".
Lige nu muntrer den britiske del af forretningen sig over, at der er opstået en uventet reklamemulighed i forbindelse med De Olympiske Lege - og det bruger Specsavers til at antyde, at arrangørerne af kvindefodboldkampen mellem Nordkorea og Colombia i den grad har brug for nye briller.
Fodboldkampen mellem de to nationer fik nemlig en særdeles dårlig start onsdag i Glasgow, da arrangørerne kom til at vise det sydkoreanske flag ud for de nordkoreanske fodboldspillere under spillerpræsentationen på stadionets TV-skærme.
Nord- og Sydkorea har teknisk set været i væbnet konflikt siden 1949, og forholdet mellem de to nationer har lige siden været meget anstrengt. Det viste de nordkoreanske spillere da også ved straks at forlade banen i vrede, da de blev opmærksomme på flagforbytningen.
Det er det øjeblik, som Specsavers nu bruger i deres kampagne.
Fodboldkampen endte i øvrigt med at blive spillet med en times forsinkelse. De nordkoreanske kvinder vandt kampen 2-0.