Optikerkæde udnytter olympisk flag-fadæse

Deres slogan passer nemlig fint til øjeblikket: "Sku' ha' gået til ..."

Det nordkoreanske kvindelandshold valgte at gå tilbage på banen efter at være kølet ned i en times tid. Fold sammen
Læs mere
Foto: GRAHAM STUART
Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

____simple_html_dom__voku__html_wrapper____>____simple_html_dom__voku__html_wrapper____>Den britiske optikerkæde Specsavers og den danske Louis Nielsen har mere end ejerskab til fælles. Kædernes reklame-slogan er også ens.

På engelsk lyder det "Should have gone to Specsavers" - på dansk er det "Sku' ha' gået til Louis Nielsen".

Lige nu muntrer den britiske del af forretningen sig over, at der er opstået en uventet reklamemulighed i forbindelse med De Olympiske Lege - og det bruger Specsavers til at antyde, at arrangørerne af kvindefodboldkampen mellem Nordkorea og Colombia i den grad har brug for nye briller.

Fodboldkampen mellem de to nationer fik nemlig en særdeles dårlig start onsdag i Glasgow, da arrangørerne kom til at vise det sydkoreanske flag ud for de nordkoreanske fodboldspillere under spillerpræsentationen på stadionets TV-skærme.

Nord- og Sydkorea har teknisk set været i væbnet konflikt siden 1949, og forholdet mellem de to nationer har lige siden været meget anstrengt. Det viste de nordkoreanske spillere da også ved straks at forlade banen i vrede, da de blev opmærksomme på flagforbytningen.

Det er det øjeblik, som Specsavers nu bruger i deres kampagne.

Fodboldkampen endte i øvrigt med at blive spillet med en times forsinkelse. De nordkoreanske kvinder vandt kampen 2-0.