Optikerkæde udnytter olympisk flag-fadæse

Deres slogan passer nemlig fint til øjeblikket: "Sku' ha' gået til ..."

Det nordkoreanske kvindelandshold valgte at gå tilbage på banen efter at være kølet ned i en times tid. Fold sammen
Læs mere
Foto: GRAHAM STUART
Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

Den britiske optikerkæde Specsavers og den danske Louis Nielsen har mere end ejerskab til fælles. Kædernes reklame-slogan er også ens.

På engelsk lyder det "Should have gone to Specsavers" - på dansk er det "Sku' ha' gået til Louis Nielsen".

Lige nu muntrer den britiske del af forretningen sig over, at der er opstået en uventet reklamemulighed i forbindelse med De Olympiske Lege - og det bruger Specsavers til at antyde, at arrangørerne af kvindefodboldkampen mellem Nordkorea og Colombia i den grad har brug for nye briller.

Fodboldkampen mellem de to nationer fik nemlig en særdeles dårlig start onsdag i Glasgow, da arrangørerne kom til at vise det sydkoreanske flag ud for de nordkoreanske fodboldspillere under spillerpræsentationen på stadionets TV-skærme.

Nord- og Sydkorea har teknisk set været i væbnet konflikt siden 1949, og forholdet mellem de to nationer har lige siden været meget anstrengt. Det viste de nordkoreanske spillere da også ved straks at forlade banen i vrede, da de blev opmærksomme på flagforbytningen.

Det er det øjeblik, som Specsavers nu bruger i deres kampagne.

Fodboldkampen endte i øvrigt med at blive spillet med en times forsinkelse. De nordkoreanske kvinder vandt kampen 2-0.