Onfone: Vi runder 200.000 kunder i 2011

Selvom de massive reklamekampagner med Lars Bom i spidsen trækker blodrøde spor i regnskaberne, fortsætter teleselskabet Onfone sin kamp for at hente nye kunder.

Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

Teleselskabet Onfone kommer blødende ud af 2010. I selskabets årsregnskab er der således et underskud på 15 mio. kr. Men det er bare en del af vækststrategien, lyder det fra selskabets adm. direktør Morten Strunge. Målet er nemlig at runde 200.000 kunder i løbet af 2011.

”Det er absolut realistisk. Alene i december hentede vi 22.000 nye kunder, sådan at vi i dag har 125.000 kunder. Vi fortsætter vækststrategien – også selvom det koster på den korte bane,” siger Morten Strunge


Han anser derfor ikke det store underskud for særligt problematisk og understreger, at 2011 også bliver et år med minus på bundlinjen.

Lars Bom koster

Det er de massive reklamekampagner med Lars Bom som frontfigur, der trækker røde streger i regnskabet, men alligevel bliver der ikke skruet ned for charmeoffensiven i 2011.

”Vi har investeret rigtigt mange penge i at få nye kunder, så set i det lys er det en god investering. Det koster penge at vækste, men hvis vi fjernede foden for speederen – altså hvis du fjerner udgifterne til markedsføring - så ville vi tjene rigtigt gode penge på vores kunder,” siger Morten Strunge til business.dk

Er kundevækst det eneste mål for jer?

”Det er det - ja. Vi investerer i fremtidig indtjening. Det tager os omkring seks måneder at tjene pengene ind igen på hver ny kunde, og det er et af de hurtigste tilbagebetalinger i branchen,” siger Morten Strunge.

Tjener på hver eneste kunde

Fra flere sider i telebranchen har der lydt kritiske røster omkring teleselskabets forretningsmodel. Konkurrenterne har simpelthen svært ved at forstå, hvordan de ekstremt lave priser kan give overskud. Men det afviser Morten Strunge.

”Vi giver ikke noget tilskud til telefoner, vi har ingen fine butikker, og vi har fin dækningsgrad på vores kunder. Der er ingen kunder, vi taber penge på. Jeg kan godt forstå, at vores konkurrenter piver lidt, men så må de selv blive bedre til at forhandle priser,” siger Onfones adm. direktør.

Han understreger igen, at underskuddet er kontrolleret.

”Som det ser ud lige nu, vil vi kunne genere et overskud fra april-maj 2011. Medmindre vi beslutter os for at give fuld gas med markedsføringen for at hente endnu flere kunder ind i butikken – det ved man jo aldrig,” siger Morten Strunge.