Onfone under hård beskydning

En regulær krig på ord er udbrudt mellem mobilselskabet Onfone og telepristjek.dk, som beskylder Onfone for ublu metoder. Onfone afviser totalt.

Foto: Sisse Stroyer
Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

En regulær og yderst højlydt balladesag er brudt ud mellem teleudbyderen Onfone og tele-sitet telepristjek.dk, der anklager Onfone for særdeles kreative forretningsmetoder.

Det har fået Onfone til at true telepristjek.dk med retslige skridt, hvis ikke der bliver rettet op på en række forhold, som Onfone anser for fejlagtige - blandt andet har telepristjek.dk udarbejdet en pengestrømsanalyse, som viser, at Onfone taber penge så det sprøjter, men som Onfones direktør, Morten Strunge anser som udført på et helt forkert grundlag.

Telepristjek.dk er ellers yderst hvasse i deres retorik overfor Onfone og skriver i usædvanlig skrap kommentar, at kunderne i selskabet er i overhængene fare for at miste deres indskudte penge, og kunderne bør tænke sig om og overveje at forlade selskabet, hvis de vil undgå, at deres penge ryger i vasken og deres telefonnummer hænger i et konkursbo.

Det afviser direktør i Onfone, Morten Strunge, dog fuldstændigt.

"Det er en hetz, de kører mod os, og det tager vi stille og roligt. Vi har blot bedt dem om at sørge for, at de ting, de skriver, er rigtige," siger Morten Strunge.

Afviser penge i fare

Telepristjek.dk har suspenderet Onfone fra sin sammenligningsdatabase med begrundelsen, at "Vi ønsker imidlertid ikke, at tjene som en nyttig og billig markedsføringskanal for klondike inspirerede investorer," som selskabet skriver på sin hjemmeside.

Morten Strunge afviser dog, at kundernes penge skulle være i fare og henviser til, at kunderne uden videre kan få deres penge tilbage, hvis de skulle ønske det.

"Vi har rigelig opbakning fra vores aktionærer, og der er ikke nogen grund til at frygte, at man mister penge som kunde hos os".

Onfone er i øjeblikket det hurtigst voksende teleselskab i Danmark, og har efterhånden scoret 120.000 kunder i en intens priskrig. Alligevel var Onfone meget forsinket med sit regnskab, der slutteligt viste et underskud på 15 mio. kroner.