Omsætningen styrtdykker i Stylepit

Stylepit mister 22 procent af omsætningen og fokuserer nu på lønsomheden. Målet er et beskeden, men positivt resultat næste år.

Foto: Erik Refner. Stylepit
Læs mere
Fold sammen

Tøjproducenten Stylepit kom ud af 2014/2015 med et fald i omsætningen og en reduktion i underskuddet. Selskabet venter et mindre overskud på EBITDA-niveau i indeværende regnskabsår, og vil fortsat have mest fokus på lønsomheden.

Nettoomsætningen faldt til 364,2 mio. kr. fra 470,1 mio. kr. i samme periode sidste år, hvilket skal ses i lyset af et aktivt fokus på lønsomhed, skriver Stylepit.

Stylepit kom ud af 2014/2015 med et minus på EBITDA-posten på 30,2 mio. kr., hvilket er markant mindre end underskuddet på 80,7 mio. kr. i samme periode sidste år. Selskabet beskriver året som et transformationsår, hvor der har været fokus på at vende skuden og introducere navnet "Stylepit", der har afløst "Smartguy"-brandet.

Underskuddet er ikke overraskende, for allerede for et par uger siden annoncerede Stylepit, at et underskud i den størrelsesorden var på vej.

På bundlinjen landede selskabet et underskud på 52,6 mio. kr. mod et minus på 129,7 mio. kr. i 2013/2014. Stylepit venter til regnskabsåret 2015/2016 en nettoomsætning i niveauet 350 mio. kr. og "et beskedent, men positivt EBITDA-resultat". Stylepits forventninger er baseret på en fortsat prioritering af lønsomhed, hvilket vil bidrage til nedgangen i omsætningen.