Ogilvy finder Roskilde Festivals sjæl

Ogilvy & Mather er netop kåret til vinder af Roskilde Festivals store konkurrence om festivalens grafiske udtryk for 2008.

Sådan kommer Roskilde Festivals logo til at se ud i 2008. Fold sammen
Læs mere
Det indebærer kampagner i 11 lande med traditionelt 200 annoncer inklusiv web-bannere og 6 millioner unikke besøgende på Roskilde Festivals hjemmeside pr. år.

Det er 38. gang, at Roskilde Festival afholder festival, og i de sidste 6 år har Roskilde Festival afholdt en årlig konkurrence om sit grafiske udtryk. I år handler det om at finde festivalens sjæl:

"Siden 2003 har vi brugt rigtig mange ressourcer på at styrke og øge kendskabet til vores brand og logo. Nu følte vi, at det var på tide at løse op, og resultatet af dette års konkurrence er derfor at demonstrere festivalens sjæl i stedet for at vælge et mere traditionelt udtryk," siger Jon Laursen, festivalens marketingkoordinator.

Claus Collstrup, art director hos Ogilvy & Mather og idémanden bag det vindende grafiske udtryk for Roskilde Festival 2008, forklarer om idéen, som han kalder ’Råbet’:

"Det var vigtigt, at idéen udstrålede en masse af de værdier, som er forbundet med at være på festival såsom: glæde, latter, sang, frihed og vildskab."

Roskilde Festival og Ogilvy & Mather skal nu sammen færdigudvikle idéen og de enkelte elementer i markedsføringen.