Offensiv konkurrent vil på to år løbe fra Mobilepay

Inden to år forventer mobiltjenesten Swipp at have flere brugere end konkurrenten Mobilepay. I Danske Bank ryster man på hovedet.

Inden to år forventer Swipp at slå Mobilepay på antallet af brugere. Fold sammen
Læs mere
Foto: Claus Bech
Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

Direktøren for mobiltjenesten Swipp er ikke i tvivl. Inden to år overhaler Swipp Danske Banks Mobilepay på brugere.

Det skriver Børsen.

Dermed er der lagt op til en benhård offensiv fra Swipp, der er ejet af 81 banker, herunder Nordea og Jyske Bank.

»Vi har set inden for de sidste uger, at kunder, der dagligt »swipper,« er stigende. Og vi kommer også med en marketingskampagne senere i denne måned, som gør, at jeg har en forventning om, at alle danskere ved, hvad Swipp er, inden året er omme,« siger direktør for Swipp, Martin F. Andersen, til Børsen.

Men direktøren vil ikke sætte en præcis dato for, hvornår han mener, Swipp kommer til at slå Mobilepay på brugere. Ligenu har Swipp godt 500.000 brugere, men Martin F. Andersenforventer, at kampagnen vil være med til at sikre, at Swipp når en million efter nytår.

Danske Bank er markedsførende med Mobilepay og har mere end tre gange så mange brugere i dag, end Swipp har, nemlig omkring 1,6 millioner. Her ryster man på hovedet af Swipps udmelding:

»Enhver kan tale om fugle på taget og sige, hvordan det her marked ser ud om to, fem eller endda ti år. Det her går så hurtigt, og det er en halsløs gerning at se flere år ud i fremtiden,« siger chef for Mobilepay-divisionen i Danske Bank, Mark Wraa-Hansen, til Børsen.

Danske Bank indgik for nyligt et samarbejde med it-virksomheden KMD, der skal gøre det muligt for borgere i landets kommuner at betale for kommunale ydelser og regninger med Mobilepay. Det bekymrer ikke direktøren for Swipp, der ifølge Børsen ligeledes er blevet kontaktet af KMD for et samarbejde.