Ølproducent raser over erotisk reklamefilm

Den irske øl Guinness er blevet udsat for et snigangreb i form af en erotisk reklamefilm, der nu lever sit eget liv på internettet.

Foto: Katrine Damkjær
Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

Moderselskabet bag Guinness-øllen, det multinational selskab Diageo, forsøger hektisk at få fjernet filmen fra YouTube, hvor den først begyndte at florere. Det skriver Markedsføring.

Den slags er dog ikke så let at styre, og selvom den originale film nu er fjernet, er der fortsat masser af eksempler på den uautoriserede reklame at finde online.

Filmen, der menes at være lagt på nettet af en privatperson, har tydelige seksuelle undertoner, og er udformet som en reklame. Men den har absolut intet med Guinness-brandet at gøre, understreger selskabet bag den irske øl.

”Guinness har intet med den pågældende video at gøre. Vi er stolte af vores brands, vi har forpligtet os til at drive ansvarlig markedsføring, og dette er ikke den måde, vi ønsker vores brand portrætteret,” lyder det fra Diageo i en meddelelse.

Se reklamen her:



Læs også:

Ups for en netadresse!

Logoer, der ikke blev som tiltænkt

Verdens latterligste søgsmål