Nyt spil: Gå på oliejagt med Mærsk

Dansk erhvervslivs helt store flagskib, Maersk, træder nu endnu et skridt ind i den moderne kommunikerende verden. Det sker med lanceringen af et nyt spil, hvor du skal hjælpe til med at finde sort guld i undergrunden.

”The Quest for Oil” er en verdensnyhed i den forstand, at spillet inviterer dig til at træde ind i ”the real world”, en borerig på over 50.000 tons, der er banket ned i undergrunden Fold sammen
Læs mere

Maersk tager endnu et stort skridt ind i den moderne kommunikerende verden med lanceringen af ”Quest for Oil” spillet, skriver Markedsføring.dk. Samtidig er det en reminder til dem, der tror, at Danmarks erhvervsflagskib stadig er, undskyld udtrykket, bare et skib.

”Quest for Oil” er en verdensnyhed i den forstand, at spillet inviterer dig til at træde ind i ”the real world”, en borerig på over 50.000 tons, der er banket ned i undergrunden. Her fra skal der findes sort guld, og redskaberne er der, og de er tændte. Spillet foregår over rigtige oliefelter, nemlig ud for Qatar og i Nordsøen.

– Vi tilbyder et kig ind i en fascinerende industri, der kan være vanskelig at forstå. Strategien for olie- og gas-eftersøgningen skal lægges, og teknologien er cutting edge, siger Jakob Johansen, CEO hos Maersk Oil.

Det er ikke et PacMan-agtigt spil, kan vi afsløre. Spillerne får kendskab til undergrunden, og de skal analysere data, prioritere bore-redskaber og -teknikker.

– Vi vil gerne bruge computerspil-teknologien til at fortælle en rigtig god historie, fortsætter Claus V. Hemmingsen, CEO i Maersk Drilling. ”Vi bruger naturligvis gamification-værktøjet til at fremme en dialog med stakeholderne og andre med interesse for vores industri.”

Man spiller mod en kunstig modstander, der naturligvis forsøger at vinde kapløbet efter ressourcerne. Men er du i stand til at læse de seismiske målinger, finde reservoirerne, bore de rigtige steder og indlede produktionen, kan kampen vindes.

Med lanceringen af spillet følger Maersk i hælene på blandt andre Lego og en perlerække af store virksomheder og brands, der - ofte med stor succes - har benyttet sig af "Branded Content & Entertainment" i den kommercielle kommunikation.

Du kan også downloade Maersks nye spil her.