Vil du lytte videre?
Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.
Allerede abonnent? Log ind
Skift abonnement
Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.
Hov, giv os lov at afspille podcasten. Den er klar, når du har klikket ‘Tillad alle’
Tallene fra november viser, at amerikanerne godt nok fortsat bruger penge - faktisk 2,7 milliarder dollars på en måned - på konsolspil og tilbehør, men det er otte procent mindre end for et år siden. Og ifølge analysefirmaet NPD Group vil 2009 ikke ende nær så godt som 2008, der satte en salgsrekord på 21 milliarder dollars.
Dårligere 2009 end 2008
NPD forventer, at årets resultat for USA lander på 20 milliarder dollars. November og december er de to største måneder for salg af alt til spillemaskinerne foran fjernsynet.Hele 2009 har været en mørk periode selv for spillebranchen, som havde håbet, at de penge, som folk sparede ved ikke at rejse, ville blive brugt på indkøb af underholdning til hjemmet i stedet. Det er blot ikke sket i forventet omfang. Samtidig er der ikke udkommet så mange store spil med Activision Blizzards »Call of Duty: Modern Warfare 2« som en af de få undtagelser. Det solgte alene 4,2 millioner eksemplarer til Microsofts Xbox 360 og 1,9 millioner til Sonys Playstation 3.