Nyt Ericsson-tiltag konkurrerer med Apple og Google

Mobiloperatørerne får nu hjælp af Ericsson til at konkurrere med de helt store om applikation-købernes penge.

Foto: TORU YAMANAKA
Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

Mandag i denne uge lancerede Ericsson deres nye netbutik, Estore. Her kan alverdens teleoperatører finde applikationer, der passer lige præcis til deres kundegruppe. Det skriver di.se.

Netbutikken henvender sig dermed ikke direkte til de samme forbrugere, som Google, Apple og Nokia kæmper om.

Der er tale om færdige systemer, som mobiloperatørerne kan sælge direkte til deres kunder. Meningen er, at betalingen skal ske på månedsbasis.

"Vores Estore give brugere adgang til en bred vifte af applikationer til alle mobilmærker. Den giver samtidig operatørerne mulighed for at øge deres indkomst," siger Jan Wäreby, chef for Ericssons Multimedia, til di.se.

På en pressekonference i forbindelse med åbningen af verdens største mobilkongres i Barcelona afslørede Ericsson også, at firmaet senere på udstillingen vil vise mobilt bredbånd med en hastighed på 1Gb/sekund. Det er verdensrekord og første gang, ægte 4G demonstreres.