Ny Topdanmark-topchef fremhæver tre vigtige indsatsområder

Topdanmarks nyudnævnte administrerende direktør, Peter Hermann, som er rekrutteret internt fra en stilling som topchef for Topdanmark Livsforsikring, fremhæver tre vigtige indsatsområder for virksomheden fremadrettet.

Topdanmarks nyudnævnte administrerende direktør, Peter Hermann, som er rekrutteret internt fra en stilling som topchef for Topdanmark Livsforsikring, fremhæver tre vigtige indsatsområder for virksomheden fremadrettet. Fold sammen
Læs mere
Foto: PR

»Der er tre vigtige indsatsområder, som jeg selv prioriterer højt. Hele det her med kundetilfredshed og loyalitet ligger mig meget på sinde. Det at fastholde eksisterende kunder er mindst ligeså vigtigt som at få nye kunder.«

»Det er den ene del af det, altså hvordan vi fastholder og er relevante over for vores kunder over tid,« siger Peter Hermann i et interview med Ritzau Finans.

Han peger som det andet vigtige indsatsområde på en videreudvikling af selskabets distributionskraft.

»Her tænker jeg meget på digitalisering og at kombinere de nye muligheder med den forsikringsekspertise, vi har. Det gælder også via partnerskaber,« siger Peter Hermann.

Som eksempel på digitalisering og partnerskab peger han på det samarbejde, som selskabet har indgået med supermarkedskæden Coop om i fællesskab at udvikle forsikringsløsninger til Coop's medlemmer.

»Et tredje punkt er hele effektivitetsdelen - det her med at få drevet vores virksomhed så effektivt som muligt, få automatiseret og skabt kundevenlige selvbetjeningsløsninger.«

»Herigennem skal vi skabe lønsomhed og dermed konkurrencekraft, så vi hele tiden kan være relevant for kunderne - hvad enten det er på pris, eller det er med at hjælpe ved et skadesproblem, et forsikringsbehov, en pensionsløsning eller ved skadesforebyggelse,« siger Peter Hermann.