Vil du lytte videre?
Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.
Allerede abonnent? Log ind
Skift abonnement
Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.
Hov, giv os lov at afspille podcasten. Den er klar, når du har klikket ‘Tillad alle’
Det svenske, familieejede Bonnier, der er et mediekonglomerat med bl.a. aviser, bogudgivelser og tv-stationer i 20 lande får ny topchef.
Det bliver den 51-årige svensker Tomas Franzén, der overtager posten som adm. direktør for hele koncernen efter den Jonas Bonnier. Tomas Franzén hentes fra Com Hem, der er en svensk kabel-tv udbyder og som er de største i Sverige.
Tidligere har han været adm. direktør for Eniro samt internetudbyderen Song Networks. Ifølge Bonniers formand skal den nye topchef fører koncernen gennem nye udfordringer i forhold til distribution, digitalisering og hvordan forbrugerne vil benytte medier i fremtiden.
I Danmark er særligt et af koncernens ben kendt i form af Bonnier Publications. Det er Nordens største udgiver af magasiner med mere end 50 titler. Blandt de mest kendte magasiner er Illustreret Videnskab, I Form og Gør Det Selv.