Ny topchef for svensk mediekolos

Svenske Bonnier skifter ud i toppen og henter topchef hos svensk kabel-tv-selskab.

Foto: PR-foto: Com Hem. 51-årige Tomas Franzén er ny topchef for Bonnier AB
Læs mere
Fold sammen

Det svenske, familieejede Bonnier, der er et mediekonglomerat med bl.a. aviser, bogudgivelser og tv-stationer i 20 lande får ny topchef.

Det bliver den 51-årige svensker Tomas Franzén, der overtager posten som adm. direktør for hele koncernen efter den Jonas Bonnier. Tomas Franzén hentes fra Com Hem, der er en svensk kabel-tv udbyder og som er de største i Sverige.

Tidligere har han været adm. direktør for Eniro samt internetudbyderen Song Networks. Ifølge Bonniers formand skal den nye topchef fører koncernen gennem nye udfordringer i forhold til distribution, digitalisering og hvordan forbrugerne vil benytte medier i fremtiden.

I Danmark er særligt et af koncernens ben kendt  i form af Bonnier Publications. Det er Nordens største udgiver af magasiner med mere end 50 titler. Blandt de mest kendte magasiner er Illustreret Videnskab, I Form og Gør Det Selv.