Ny topchef for svensk mediekolos

Svenske Bonnier skifter ud i toppen og henter topchef hos svensk kabel-tv-selskab.

51-årige Tomas Franzén er ny topchef for Bonnier AB Fold sammen
Læs mere
Foto: PR-foto: Com Hem
Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

Det svenske, familieejede Bonnier, der er et mediekonglomerat med bl.a. aviser, bogudgivelser og tv-stationer i 20 lande får ny topchef.

Det bliver den 51-årige svensker Tomas Franzén, der overtager posten som adm. direktør for hele koncernen efter den Jonas Bonnier. Tomas Franzén hentes fra Com Hem, der er en svensk kabel-tv udbyder og som er de største i Sverige.

Tidligere har han været adm. direktør for Eniro samt internetudbyderen Song Networks. Ifølge Bonniers formand skal den nye topchef fører koncernen gennem nye udfordringer i forhold til distribution, digitalisering og hvordan forbrugerne vil benytte medier i fremtiden.

I Danmark er særligt et af koncernens ben kendt  i form af Bonnier Publications. Det er Nordens største udgiver af magasiner med mere end 50 titler. Blandt de mest kendte magasiner er Illustreret Videnskab, I Form og Gør Det Selv.