Ny sportsvand til unge mænd

Farvel til OnSide og goddag til Carlsberg Sport. Carlsberg relancerer OnSide med nyt navn og ny smag. Håbet er at blive førende inden for sportsvand, og det er især de unge mænd, der skal læske sig i den nye drik.

Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

Den nye sportsvand lanceres 15. og 16. januar, og Carlsberg håber, at de unge mænd især vil tage den nye læskedrik Carlsberg Sport til sig.

”Vi har erkendt, at vi simpelthen ikke opnåede vores målsætning med OnSide-læskedrikken, men med den nye smag og det nye navn håber vi på at få en betydelig position inden for segmentet for lemon-lime læskedrikke,” forklarer marketingdirektør Morten Hjort fra Carlsberg Danmark.

Carlsberg Sport afløser OnSide sport, men med ny smag og ny marketingkampagne, der med et meget sportsligt egern i front skal få de unge til at købe drikken.

Navnet OnSide vil dog stadig være på sodavandsflasken, da den fond, der er skabt i tilknytning til OnSide mærket fortsætter. Fonden donerer hvert år op til 1.000.000 kr. til sportsklubber og andre sportsudøvere.

I forbindelse med lanceringen vil Carlsberg benytte sig af samme strategi som man gjorde ved lanceringen af Coca Cola zero sidste år. Det vil sige at, på lanceringsdagene tages omkring 500 medarbejdere ud af deres sædvanlige funktioner, hvad end de er funktionærer, lagerarbejdere eller direktører. De sendes i stedet på gaden sammen med sælgerne for at hjælpe med at bygge opstillinger i butikkerne og andet praktisk arbejde.