Ny priskrig på mobilen

Efter flere ugers forhandlinger er den tidligere stifter af Telmore, Frank Rasmussen, klar til næste bølge i mobilpriskrigen. Med en aftale om at bruge Sonofons mobilnet slår Frank Rasmussens mobilselskab Bibob til mod opkaldsafgifterne. Det kan blive blodigt, siger ekspert.

Så er næste fase af mobilpriskrigen en realitet herhjemme. Efter Telia, Sonofon og TDC har købt stort set samtlige betydende konkurrenter og stækket dem, er den tidligere stifter af Telmore, Frank Rasmussen klar til næste slag med sit nye selskab Bibob. Det skriver Berlingske Business.

Gennem en fast aftale med teleselskabet Sonofon om at bruge deres mobilnet lanceres Bibob.dk efter sommer som kombineret e-handelsportal og mobilselskab. Det store slagnummer bliver, at Bibob i et hug fjerner opkaldsafgiften, som i dag har vokset sig tyk og fed for teleselskaberne. Det er ikke usædvanligt, at nogle mobilselskaber tager 50 øre for bare at ringe op fra mobilen og derefter en minuttakst. Men den forsvinder, lover Frank Rasmussen, kommende direktør for Bibob.

- Det her kommer til at gøre rigtigt ondt på mobilselskaber med 500.000 til en mio. kunder at matche, at vi fjerner opkaldsafgiften, håber han.

Bedre tilbud- Vi har fået en rigtig god aftale med Sonofon, og vi lancerer selskabets e-handel i august og mobilselskabet måneden efter.

Frank Rasmussen har stærkt fokus på sit gamle mobilselskab, Telmore, som han har solgt godt til TDC. Men de over 500.000 kunder, der er i Telmore, skal have et bedre tilbud.

John Strand, ekspert i mobiltelefoni globalt, ser frem til blodige kampe på mobilmarkedet nu.

-Frank Rasmussens primære mål er at tømme Telmore for kunder i en »kom tilbage til far og det ægte Telmore, siger John Strand. Han mener, at med aftalen med Bibob har Sonofon fået en fantastisk mulighed for at give især TDC benhård konkurrence.

- Bibob og Sonofon har et fælles mål at bekæmpe den største på markedet, TDC, og i TDC ved de godt, at Frank Rasmussens metode er at skabe en masse larm i markedet rettet mod TDC, og TDC ved også, at jo mere de prøver at slås med Frank Rasmussen offentligt, jo flere kunder får Frank Rasmussen, siger John Strand.

Klik her for at læse mere på Business.dk