Ny musikstrategi skal sikre Tivoli mange gæster hele ugen

Symfoniorkesteret skal meget mere ud af koncertsalen, og strategien går ud på at favne bredt og også tage hensyn til børnefamilierne.

ARKIVFOTO: Christopher optræder til Fredagsrock i Tivoli 2015. (Foto: Sophia Juliane Lydolph/Scanpix 2016) Fold sammen
Læs mere
Foto: Sophia Juliane Lydolph

Når Tivoli slår dørene op til haven i år, er det planen, at parken skal i gang med at implementere en ny musikstrategi, der blandt andet indebærer en yderligere satsning på den klassiske musik.

Det fortæller Lars Liebst, administrerende direktør i Tivoli, til Ritzau Finans i forbindelse med årsregnskabet onsdag eftermiddag.

»Der er åbnet meget mere op for den klassiske del af musikken. Det håber vi, at der kommer noget rigtigt godt ud af, og endnu en satsning på musik generelt i haven gør forhåbentligt, at vi får mange gæster fra mandag til søndag. Og så fortsætter vi forhåbentligt med fredagsrock på det samme høje niveau som sidste år«, siger han.

Han forklarer, at symfoniorkesteret kommer meget mere ud af koncertsalen, og at strategien blandt andet går ud på at favne bredt og også tage hensyn til børnefamilierne. Tivoli-direktøren understreger dog, at man ikke vil kunne se en ændring i resultaterne med det samme som følge af den nye musikstrategi, og at den klassiske musik generelt er underskudsgivende for Tivoli - og det vil ikke vende rundt.

»Det er en lang rejse, vil jeg godt understrege. Det er ikke noget, man kan se i resultaterne fra det ene år til det andet. Klassisk musik i sig selv er jo også underskudsgivende. Vi holder dog fast i det, fordi det er en del af vores dna. Man kan jo godt forsøge at gøre underskuddet mindre, men at tro på at det bliver en overskudsforretning, det kan man ikke«, siger Lars Liebst.