Ny mandekanal kom godt fra start

SBS TV kan næsten ikke få armene ned efter en flyvende start for den nye tv-kanal, 6'eren.

Den nye mandekanal, 6'eren, har fået godt fat i den kommercielle målgruppe. Det er især engelsk og spansk fodbold, der har trukket seere til. Fold sammen
Læs mere
Foto: Scanpix
Fodbold, stand-up og action-film.

Det lyder umiddelbart som en god cocktail, når man skal få fat i de mandlige seere, og det har det også været i de første par dage af 2009 for SBS TVs nye tv-kanal 6'eren.

Mandekanalen, der havde premiere nytårsdag, kunne allerede på andendagen prale med at være den tredjestørste kommercielle kanal - lige efter TV 2 og TV 3 - med en kommerciel seerandel på 6,4 pct, fortæller Jesper Jürgensen, der er kommunikationschef hos SBS.

Svingende seertal
Lørdag var også en forrygende dag med en kommeciel seerandel på 7,3 pct., mens søndag skuffede en anelse med en seerandel på blot 3,9 pct.

"Det svinger jo lidt op og ned, alt efter hvordan programmet er. Men vi har meget svært ved at få armene ned efter den fantastiske start," siger Jesper Jürgensen.

Det er især en "Heroes"-kavalkade og engelsk og spansk fodbold, der har trukket seerne til.

Den nye tv-kanal, der har erstattet SBS Net, har siden 1. januar været den femtestørste kommercielle tv-kanal med en kommerciel seerandel på 6,5 pct. i målgruppen 15-50 år.