Ny ledelse skal vende udviklingen i stormagasin

Stormagasinet Salling, som er en del af Mærsks Dansk Supermarked, har de senere år oplevet dalende omsætning og indtjening.

Henrik Libak vil som direktør for Salling satse på tre ben: De unge, web-shop og bedre service. Fold sammen
Læs mere
Foto: Kim Haugaard

Derfor har Salling skiftet ud i ledelsen og står nu klar med en ny strategi, som skal vende udviklingen. Det skriver dagbladet Børsen.

I efteråret hentedes Henrik Libak ind som ny direktør hos stormagasinet, som har butikker i Aarhus og Aalborg. Henrik Libak var senest chef for Bilka, og han har strategien klar til at vende den udvikling, som har betydet et dyk i omsætningen på 120 mio. kr. de seneste fem regnskabsår.

- Grundlæggende bygger strategien på tre ben: Vi skal have bedre fat i de unge kunder, vi skal have udbygget vores webbutik, og vi skal levere bedre service til kunderne, siger Henrik Libak til Børsen.

Også i bestyrelsen har Salling skiftet ud. Mærsk-topchef Nils Smedegaard Andersen gik for nylig af som bestyrelsesformand og blev afløst af Per Bank, administrerende direktør for Dansk Supermarked.

Salling havde i 2011 en omsætning på 874 mio. kr. og et driftsoverskud på 95 mio. kr.