Ny lavpris-kæde buldrer frem på fitness-markedet

Fitness World--kæden er på rekordtid blevet Danmarks næststørste med 40.000 medlemmer. I løbet af det næste halvandet år vil kæden mere end fordoble antallet af centre til 25.

Arkivfoto. Fold sammen
Læs mere
Foto: Jan Jørgensen
Fitness World er kun to år gammel, men har allerede positioneret sig som landets næststørste kæde. Kædens ti centre tjener masser af penge, og virksomheden har lagt planer for en kraftig ekspansion herhjemme og i udlandet.

- Vi har set, at vores koncept holder, og at hullet på markedet var der, og derfor satser vi alt på at få bredt vores koncept ud til hele Danmark hurtigst muligt, siger adm. direktør og iværksætter Henrik Rossing til ErhvervsBladet Max.

I løbet af de kommende 18 måneder etableres 15 nye Fitness World-centre over hele landet i en satsning til 50 mio. kr. Næste år er målet at invadere Norge og Sverige.

Henrik Rossing er således stærkt tilbage i branchen efter at have solgt fitnesskæden Ve og Vel til en amerikansk kæde for godt 50 mio. kr. i 2000.

Den driftige iværksætter startede kæden for to år siden med et klart koncept. Henrik Rossing ville sælge medlemskaber til fitnesscentre til 199 kr. om måneden uden de bindinger på op til et år, som de eksisterende kæder pålagde deres medlemmer, der i øvrigt betalte mere for medlemskaberne.

Allerede nu er kæden med dens ti centre en velsmurt pengemaskine med en forrygende indtjeningsevne. Regnskabsåret 2005/06 viste et overskud før skat på 13,8 mio. kr. efter en omsætning på 33,7 mio. kr. De tal forventes i indeværende år at vokse til henholdsvis 20,4 mio. kr. og 82 mio. kr.

Klik her for at læse stort portræt af "Fitnesskongen" på erhvervsbladet.dk