Ny fejl: Rejsekort-kunder har fået tanket op fra andre kunders betalingsaftaler

En systemfejl har bevirket, at rejsekort-kunder i flere tilfælde har fået tanket deres kort op via andre kunders betalingsaftaler.

Foto: Liselotte Sabroe.
Læs mere
Fold sammen

I 16 tilfælde har rejsekort-kunder fået tanket deres kort op via andre kunders betalingsaftaler. Som altså dermed har betalt for optankning.

Det fremgår af en meddelelse på rejsekortets hjemmeside, skriver Version2.

»Rejsekort har efter en gennemgang af systemet fundet en fejl. Fejlen har betydet, at der i 16 tilfælde fejlagtigt er tanket op på en kundes rejsekort via en anden kundes betalingsaftale,« står der i beskeden, som fortsætter:

»Rejsekort Kundecenter vil i de kommende dage kontakte de berørte kunder, og de kunder, der har lidt tab, vil blive kompenseret. Rejsekorts leverandør har rettet fejlen og vil i den kommende tid sikre, at der ikke er flere tilfælde. Vi beklager fejlen!«

Adm. direktør i Rejsekort A/S Bjørn Wahlsten fortæller, at fejlen blev opdaget i sidste uge, og at den blev rettet ved at rulle det, der i rejsekort-terminologi hedder en hotfix ud i systemet. Hotfix er en målrettet systemopdatering.

Fejlen blev introduceret i forbindelse med en anden systemopdatering i år.

»Det er voldsomt uheldigt. Jeg ville ikke have lagt det på (rejsekorts hjemmeside, red.), hvis jeg ikke anså det for en væsentlig fejl, som absolut ikke - efter min bedste vurdering - burde ske overhovedet.«

Rejsekort A/S er nu i dialog med leverandøren for at sikre, at noget lignende ikke gentager sig.

Deltag i debatten på Version2.