Ny elektronikgigant fordobler medarbejderantal efter klagestorm

Bunker af klager over den nye elektronikkæde Power betyder nu, at der bliver ansat dobbelt så mange nye medarbejdere, som der hidtil var planlagt

Foto: Nikolai Linares. Reportage fra POWER i Glostrup. Her ses Jan Pedersen i gang med at få hjælp til at købe et kamera.
Læs mere
Fold sammen

Den nye elektronikkoncern Power fordobler antallet af medarbejdere efter et hav af klager over selskabet service.

Power forklarer de store vanskeligheder med, at omsætningen har været højere en forventet. Derfor fremskynder virksomheden sine vækstplaner og ansætter yderligere 150 medarbejdere eller dobbelt så mange som der var planlangt af nyansættelser i 2015.

»Ligeså effektive som vores butikker skal være, ligeså effektiv skal vores kundekontakt også være. Vores kunder skal ikke sidde og vente i lang tid på et svar, hvad enten det er over telefon, på mail eller på Facebook,« skriver direktør Jesper Boysen i en pressemeddelelse.

Blandt andre Ekstra Bladet kunne onsdag fortælle om omfattende problemer med servicen i den nye butikskæder, der åbnede i Danmark i august.  Der har  særligt være vanskeligheder med forsinkede forsendelser,  lange ventetider på kundetelefonen og mangel ende svar på kundernes  mails.

Jesper Boysen erkendte onsdag problemerne over for avisen. Ifølge ham er det sket , fordi der har været mere interesse for den nye kæde end forventet. Han siger, at g omsætningen har ligget langt over budgettet.

»Når vi har en omsætning, der er tre gange så stor som forventet, kræver det naturligvis nogle ekstra ressourcer. Power har fået en mega succesfuld modtagelse, og den gode start skal vi selvfølgelig tage vare på, så vores kunder fortsat bliver en slags ’venner af huset’,« udtaler Jesper Boysen.

De 150 nye medarbejdere skal placeres overalt i kædens mange led – kasse, lager, kundecenter og butik.

TV: Et brag af en graf: Elektronik-salget boomer