Ny bøde på vej til TDC

Mobilpriser blev ikke oplyst korrekt. Forbrugerombudsmanden har anmeldt TDC til politiet og kræver ny bøde på 100.000 kroner.

Forbrugerombudsmanden er efter teleselskaberne i øjeblikket. Foto: Scanpix Fold sammen
Læs mere
Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

Endnu en bøde på 100.000 kroner er på vej til telekoncernen TDC.

Forbrugerombudsmand Henrik Øe har anmeldt Danmarks største teleselskab til politiet for fejlagtig markedsføring i annoncer. Her havde TDC ikke - som loven kræver det - oplyst mindstepriserne tydeligt nok for mobiltelefoner med abonnement.

Læs også: Bøderegn til teleselskaber fortsætter

Prisen dukkede først op i et pop-op-vindue men skal tydeligt angives sammen med tilbudsprisen.

Erkender fejl

TDCs privatkundedirektør, Jesper Theill Eriksen, erkender over for nyhedsbureauet Ritzau, at TDC har begået en fejl. Han er enig i, at det skal være gennemskueligt, hvad man skal betale.

Læs også: Apples danske garanti er lige til skraldespanden

TDC-koncernen har allerede betalt to bøder for tilsvarende sager. Internetudbyderen Fullrate og lavprismobilselskabet Telmore måtte hver af med 100.000 kroner i marts i år.