Ny B&O-boss sætter sit hold - vicedirektør stopper

Arkivfoto. Bang & Olufsen flagship store i København. Fold sammen
Læs mere
Foto: JACOB GRONHOLT-PEDERSEN

Bang & Olufsen ændrer i sin organisationsstruktur, hvilket selskabet begrunder med ønsket om at styrke det globale salgsfokus.

Ændringen betyder, at selskabets tre regionale salgsdirektører for henholdsvis Europa, Mellemøsten og Afrika (EMEA), Kina samt Nordamerika fremover kommer til at rapportere direkte til administrerende direktør Kristian Teär.

Som konsekvens af ændringen fratræder vicedirektør og chef for Brand & Markets, John Mollanger.

- Vores salgskanaler er helt afgørende for at sikre, at forbrugerne vælger vores produkter. Jeg laver ændringen, da jeg ønsker at være endnu tættere på salgsprocessen og derved bidrage til, at vi får det stærkest mulige salgssetup.

- Desuden ønsker jeg at være helt tæt på vores partnere og forbrugere, så vi har det rigtige fokus med henblik på at maksimere vores salg og fortsætte vores bestræbelser på at styrke kundeoplevelsen, siger Kristian Teär.

Han tilføjer, at John Mollanger ikke har kunnet se sig selv i den nye struktur og i en ny rolle, og at han derfor har valgt at forlade selskabet.

Endvidere oplyses, at bestyrelsen har udnævnt Christian Birk til Executive Vice President for Marketing, Digital & Customer Experience og medlem af selskabets direktion.

/ritzau/FINANS