Ny amerikansk burgerkæde rykker ind i Bilka

Dansk Supermarked og CKE Restaurant er gået sammen om at åbne den amerikanske burgerk-æde Carl's Jr. i Bilka.

Blandt andre den tysk-amerikanske fotomodel Heidi Klum reklamerer for Carl Jr. burgere Fold sammen
Læs mere
Foto: (screendump fra Carls Jr.)
Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

Bilka er vilde med burgere. Dansk Supermarked får nu et amerikansk islæt når CKE Restaurant og den danske brancheforening åbner den amerikanske burgerkæde Carl's Jr. i Bilka Næstved i efteråret 2013.

Samarbejdet er første skridt på vejen for at få Carl's Jr. restauranter ind på det nordeuropæiske marked.

»Vi er glade for at kunne byde Dansk Supermarked velkommen på CKE-teamet. I løbet af de sidste 50 år har Dansk Supermarked formået at gøre deres forretning succesfuld og velkendt i Danmark, Sverige, Tyskland og Polen,« siger Andy Puzder, direktør i CKE Restaurants, Inc. i en pressemeddelelse fredag og tilføjer:

»Med deres ekspertise og viden om det danske marked er Dansk Supermarked den perfekte partner til at introducere Carl’s Jr. for de danske forbrugere.«

Også i Bilka ser de frem til at lancere burgerkæden i varehuset.

»Vi glæder os til at åbne den første Carl’s Jr. i Danmark, og vi forventer, at danskerne vil sætte pris på den høje kvalitet af maden, den gode kundeservice og den hyggelige indretning, som Carl’s Jr. tilbyder. Restauranten i Bilka Næstved vil blive et godt sted at tage en pause på indkøbsturen, siger Thorbjørn Sejer Jensen marketingsdirektør i Bilka.

Carl's Jr. voksede fra bare at være en enkelt pølsevogn til at lancere den første restaurant i 1956 og til nu at have 1369 restauranter verden over. Brandet er kendt for sit Happy Star-logo og har været en favorit i USA i mere end 70 år.