Nu skal Cocio erobre verden

Sort humor og en ”great taste” skal positionere Cocio uden for Danmarks grænser. Det har været afgørende for os at fokusere på den unikke Cocio-smag, og samtidig at skabe et brand, der er relevant for den unge målgruppe internationalt, siger Mikael Horsbøll.

Foto: Bjørn Kähler. Sort humor og en ”great taste” skal positionere Cocio uden for Danmarks grænser. Det har været afgørende for os at fokusere på den unikke Cocio-smag, og samtidig at skabe et brand, der er relevant for den unge målgruppe internationalt, siger Mikael Horsbøll. ARKIVFOTO 
Læs mere
Fold sammen

Her i Danmark har vi kendt Cocio siden 1951, og nu er tiden kommet til at lade andre markeder chokolademælken at kende, skriver Markedsføring.dk

Derfor har Cocio teamet siden 2013 arbejdet med at opstramme designet og introducere nye flasker samt at skabe en international brandplatform for Cocio.

Og i begyndelsen af 2014 blev DDB annonceret som den internationale bureaupartner, som skulle udvikle en ny samlet kommunikationsplatform for brandet og hjælpe med den internationale ekspansion.

Den nye platform ‘”Nothing but great taste” har allerede stået sin prøve med lanceringen af Cocio i England sidste år, og først nu ruller den i gang på hjemmemarkedet i Danmark.

I første omgang med en film, som vises i forskellige versioner på tv, i biografen og online og dernæst i form af en række content videoer, som drysses ud over en længere periode i et samlet flow af digitale og sociale aktiviteter.

En fleksibel platform

Platformen er udviklet af DDB Copenhagen, som også står for den centrale del af content produktionen, men konceptet er designet til at kunne aktiveres lokalt med særlig vægt på sociale platforme.

– Det siger efterhånden sig selv, at et brand, der som Cocio har en ung målgruppe, først og fremmest skal kunne fungere og engagere online, siger Puk Rohde, Strategic Director DDB Copenhagen.

– Men derudover har det været målet at skabe en platform, som er fleksibel og enkel at arbejde med og løbende aktivere lokalt. Dels for at være relevant til stede, og dels for at kunne tilpasse indsatsen efter de meget forskellige forudsætninger, der er på de markeder, Cocio er og skal være på.

– Fra introduktioner på store markeder, hvor ingen kender Cocio og konkurrencen fra langt større brands er benhård. Over styrkelse af kendskab og relation i markeder, hvor Cocio findes, men endnu ikke har fået solidt fodfæste. Til den respektindgydende opgave det er at aktivere og bygge ovenpå den stærke brandrelation, Cocio har med danske forbrugere.

Mikael Horsbøll, marketing direktør, Cocio Chokolademælk A/S siger:

– Det har været helt afgørende for os at skabe en ny kommunikationsplatform, der både sætter fokus på den helt unikke Cocio-smag, der er den primære driver i kategorien, og samtidig at skabe et brand, der er relevant for den unge målgruppe internationalt.

– Netop den unge målgruppe er meget interessant, da der typisk ikke er mælkebaserede drikke, der henvender sig direkte til dem på de internationale markeder, slutter Mikael Horsbøll.

Sandheden motiverer

Produktet er jo fantastisk, og det vinder både på hylden med sit fine design og i brug med den unikke gode smag, mener Thomas Fabricius, kreativ direktør hos DDB Copenhagen.

– Nu håber vi, at vi med “Nothing but great taste” har formået at ramme både den indforståede sandhed om produktet og det løfte, der primært driver kategorien og motiverer til køb – kommunikeret med den særlige autentiske og uprætentiøse personlighed, som passer til Cocio, og som inviterer til deltagelse for unge i hele Europa, slutter  Thomas Fabricius.