Nu lanceres TV 2 Play med reklamer

Man kan skære 30 kroner af den månedlige regning på TV 2s streamingtjeneste, hvis man er villig til at se reklamer inden de valgte udsendelser.

TV 2s streamingtjeneste, TV 2 Play, lanceres nu med reklamer, som man ikke kan spole forbi, og til lavere pris. Foto: TV 2 Play
Læs mere
Fold sammen

TV 2s streamingtjeneste, TV 2 Play, lanceres tirsdag i en udgave med reklamer, så man kan få billigere adgang til TV 2-kanalerne end tidligere.

Det betyder, at man kan spare 30 kroner om måneden på begge TV 2 Play-abonnementer, fordi der inden alt indhold, som man selv vælger, vil være reklamer, som man ikke kan spole forbi. Det gælder dog ikke børneindhold, velgørenhedsshows og kortere videoklip.

TV 2 Play bruges ifølge analyseinstituttet Wilke af 19 procent af danskerne og er dermed den femtemest brugte streamingtjeneste herhjemme efter DR, YouTube, Netflix og Viaplay.

En ny vækstmotor for TV 2 Play

Ifølge TV 2s salgsdirektør for betalings-TV, Stig Møller Christensen, er TV 2 blandt de første medier i Europa, som lancerer en streamingtjeneste med reklamer.

»Vi kan se, at der både er et marked med nye brugere, der gerne vil købe et billigere abonnement med reklamer, og ikke mindst annoncører, der kan se værdien i at målrette deres kampagner til helt specifikke segmenter i sammenhæng med dansk kvalitetsindhold,« siger han om lanceringen, som han ser som »en ny vækstmotor for TV 2 Play«.

Uden reklamer koster den fulde TV 2 Play-pakke 129 kroner om måneden, mens den med reklamer koster 99 kroner. Grundpakken, hvor man ikke får TV 2s livekanaler med, koster uden reklamer 69 kroner hver måned, mens den med reklamer koster 39 kroner.

Stor TV-krig i efteråret

TV 2s lancering er den seneste i efterårets store TV-krig. Det TDC-ejede YouSee vil give bland-selv-kunder mulighed for at skifte streamingtjenester ind og ud på linie med klassiske TV-kanaler og har lige lanceret sin TV-tjeneste på Android-TV, samtidig med at der senere på efteråret kommer en ny TV-boks med ultra-HD-opløsning. Og både YouSee og energiselskabernes Waoo lancerer muligheden for at lægge TV-optagelser på en netserver i stedet for på selve TV-boksen.

YouSee hæver samtidig fra 1. januar priserne for TV- og internetkunder med mellem 10 og 20 kroner om måneden.