Nu kan du betale med mobilen i Føtex og Netto

Dansk Supermarked, der står bag Netto, Føtex og Bilka, giver nu deres kunder mulighed for at betale for dagligvarerne med MobilePay.

Kenneth Nielsen, digitalchef i Dansk Supermarked og Jesper Nielsen, direktør i Danske Bank(tv) holder pressemøde onsdag d. 11 marts 2015 i Storcenter Nord i Aarhus om det nye samarbejde mellem Danske Bank og Dansk Supermarked. Samarbejdet betyder at kunder i supermarkedskæderne Føtex, Bilka, Salling og Netto fremover vil kunne bruge deres mobiltelefon og Mobilepay-appen til at betale med. Ved kassen sidder kassedame Michelle Mogensen. Fold sammen
Læs mere
Foto: Axel Schutt

Inden året er omme, behøver du ikke længere tage tegnebogen med, hvis du skal handle i Føtex, Bilka eller Netto. Det bliver nemlig muligt at betale med sin mobiltelefon via betalings-appen MobilePay i alle Dansk Supermarkeds 566 butikker over hele landet.

Allerede fra onsdag kunne kunderne i Føtex i Storcenter Nord i Aarhus gøre brug af betalingsmetoden.

Varehuset er dermed det første supermarked i Danmark, som giver kunderne mulighed for at betale for deres indkøb med mobiltelefonen. Over den næste måned lanceres den nye form for mobilbetaling i fire øvrige varehuse rundt om i landet, og efter en forsøgsperiode kan løsningen hurtigt udbredes til alle butikker, inden året er omme.

»Det er en helt revolutionerende måde at betale for sine indkøb. Det falder, efter vores mening, i god tråd med, at danskerne er begyndt at bruge sin telefon under indkøbsturen, hvor man lige skal tjekke sin indkøbsliste eller en opskrift. Derfor er det en helt naturlig forlængelse, at man hurtig, nemt og sikkert kan betale for sine varer på telefonen også,« siger direktør for e-commerce & digital hos Dansk Supermarked, Kenneth Nielsen og forklarer:

»Det er en meget kundevenlig og intuitiv løsning, hvor du bare skal logge ind på MobilePay, scanne MobilePay-logoet ved kassen, og så får man beløbet direkte op på mobilskærmen og godkender betalingen ved at swipe, ligesom vi kender det. Det betyder, at når ekspedienten har kørt dine varer igennem, så er beløbet klar på din telefon, og man skal ikke engang tilbage til kassen, for at udføre det,« siger Kenneth Nielsen.

Danske Bank betragter MobilePay-betaling ved kassen i Dansk Supermarked som et afgørende skridt fremad for at forbedre kundeoplevelsen omkring betaling i dansk detailhandels store kædebutikker.

»Det er en banebrydende løsning, vi har udviklet i samarbejde med Dansk Supermarked. Det er en løsning, som yderligere udbygger MobilePays førerposition på erhvervsområdet,« siger Jesper Nielsen, der er direktør for forretningsudvikling i Danske Bank, og fortsætter:

»Vi er stolte af MobilePay, og jeg er sikre på, kunderne vil tage rigtig godt imod betalingsmodellen, som, vi mener, gør det meget nemmere for kunderne at handle ind. Det er i hvert fald mindst lige så brugervenligt som betalingskort, og der er heller ingen gebyrer på MobilePay, ligesom vi kan love, at det ikke kommer i fremtiden,« siger Jesper Nielsen.