Novo uddeler 24.000 euro til journalister

Medierne spiller en central rolle i at udbrede kendskabet til diabetes, mener Novo Nordisks adm. direktør Lars Rebien Sørensen. Selskabet har netop tildelt to journalister hver 12.000 euro.

Novo Nordisks adm. direktør Lars Rebien Sørensen mener, at medierne spiller en central rolle i at udbrede kendskabet til diabetes. Derfor har selskabet tildelt to journalister 12.000 euro hver. Fold sammen
Læs mere
Foto: Jan Jørgensen
Journalisterne Gabriela Navarra fra Argentina og Michael Kefalogiannis fra Grækenland er kåret som vindere af Novo Nordisk Media Prize 2007 for henholdsvis den bedste artikel og det bedste tv-indslag om diabetes bragt i almene medier inden for det senste år.

Novo Nordisks internationale mediepris på 12.000 euro uddeles til journalister, som har bidraget til at øge offentlighedens kendskab til diabetes, lyder det fra Novo Nordisk.

Sygdommen berører i dag mere end 246 mio. mennesker i verden, og medierne er vigtige kanaler at få udbredt kendskabet til diabetes igennem, siger adm. direktør i Novo Nordisk, Lars Rebien Sørensen.

“De fleste tilfælde af type 2-diabetes kan forebygges, hvis man forstår årsagerne til sygdommen, og hvordan den kan forebygges. Medierne spiller en central rolle i at udbrede kendskabet til sygdommen, og bidragene til dette års mediepriskonkurrence er glimrende eksempler på, hvordan det kan gøres.”

I dette års konkurrence har Gabriela Navarra og Michael Kefalogiannis konkurreret med journalister og andre skribenter fra 18 lande.