Novo skal stramme op i USA

USA udgør 44 pct. af Novos samlede salg, men der er behov for at stramme op internt.

Foto: Søren Bidstrup.
Læs mere
Fold sammen

Novo Nordisk har i USA brugt for meget energi internt, der i stedet bør bruges ude i marken, mener Novos USA-chef efter 100 dage i chefstolen.

Det skriver Børsen.

- Der er brugt for mange ressourcer på intern mødestruktur, og det er da også vigtigt i en stor forretning, for at den skal hænge sammen. Men der, hvor jeg synes, at vi skal bruge noget mere energi fremadrettet, er ude i marken, siger Jesper Høiland.

Han er den første danske chef for Novos amerikanske forretning, der på 15 år er vokset til den største Novo-forretning med en omsætning på 29 mia. kr. i 2012 inden for diabetes. USA udgør 44 pct. af selskabets samlede salg.

- Der er altid mulighed for forbedring. Det er klart. Når man vokser så meget, sker der ting, hvor man ikke har fokuseret optimalt. Der skal ske nogle tilpasninger, men det er en evolution, ikke en revolution, siger Jesper Høiland.