Vil du lytte videre?
Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.
Allerede abonnent? Log ind
Skift abonnement
Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.
Hov, giv os lov at afspille podcasten. Den er klar, når du har klikket ‘Tillad alle’
Det skriver Jyllands-Posten Erhverv & Økonomi.
I fremtiden vil Novo Nordisk have strategisk fokus på partnerskabsaftaler, der skal være med til at sikre, at Novo Nordisk også om ti år har de rigtige produkter på markedet. De potentielle partnere kan både være lægemiddelkandidater, biotekselskaber eller universiteter.
- Som selskab venter vi fortsat høje vækstrater, og skal vi kunne opretholde dem, har vi brug for at supplere vores egen forskning. Vi gør det for at supplere og for derigennem fortsat at kunne bygge vores forretninger, siger Novo Nordisks corporate vice president for forskning og udvikling, eksterne relationer og stakeholder relations, Søren Bregenholt, til Jyllands-Posten.
Selskabet har nedsat en gruppe på seks spejdere, der skal finde teknologier, projekter og lægemiddelkandidater, der passer til Novo Nordisk, særligt inden for behandling af diabetes, fedme og blødersygdomme.
- Man kan bogstavelig talt sige, at vi marcherer igennem USA og Europa for at finde projekter inden for særligt diabetes og fedme, siger Miriam Frieden, vice president hos Novo Nordisks R&D Innovation Sourcing, til Jyllands-Posten Erhverv & Økonomi.