Novo Nordisk til Latinamerika med fuld udblæsning

Novo Nordisk vil ikke længere bare være lillebror på det latinamerikanske marked.

Foto: Torben Christensen
Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

Diabetesgiganten går derfor målrettet efter at øge antallet af lægemiddelkonsulenter i regionen betragteligt over de næste to til tre år fra 500 til 800. Og det er endda langt fra det ideelle niveau af ansatte, der af chefen for internationale markeder i Novo Nordisk, Jesper Høiland, estimeres til at ligge i niveauet 1200-1500 ansatte. Dertil vil selskabet også øge antallet af datterselskaber. Det skriver Børsen tirsdag. I øjeblikket halter Novo Nordisk efter konkurrenter som Sanofi og Eli Lilly, men oprustningen skal gerne lave om på dette forhold, og i Mexico går man målrettet efter at blive markedsledende. - Lige præcis i Latinamerika har Novo Nordisk haft en lidt svagere position i forhold til Sanofi og Eli Lilly, så det er naturligt, at selskabet nu øger fokus på dette område, udtaler Michael Novod, medicinalanalytiker i Nordea, til Børsen. Det latinamerikanske marked er enormt med 600 mio. mennesker, hvoraf 42 mio. lider af diabetes og antallet er voksende.