Novo Nordisk oplever stor succes for Tresiba i Japan

Den danske medicinalgigant Novo Nordisk har efter flere svære år på det japanske marked fået vendt skuden.

Foto: HANDOUT
Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

Novos nye langtidsvirkende insulin, Tresiba, buldrer frem i landet, der bliver betragtet som en referenceland for produktets potentiale.

Det skriver Børsen.

Tresiba har på kort tid taget 33 pct. af det japanske marked for langtidsvirkende insulin, hvilket er rekord for Tresibas markedspenetration. Til sammenligning er markedsandelen i Danmark og Storbritannien, hvor produktet har været tilgængeligt i samme tidsrum, på 4 pct.

Hos Novo Nordisk er man ikke overraskende begejstret over resultaterne og taler blandt andet om en positiv cirkel og tresiba-effekt.

- Vi er inde i en fase, hvor læger og sundhedspersonale har indsamlet så positive erfaringer med Tresiba, at de bliver mere og mere trygge ved produktet. Det er en positiv cirkel, siger Ole Mølskov Bech, der er ansvarlig for Novo Nordisks aktiviteter i Japan og Korea, til Børsen.