Novo Nordisk møder modstand i USA

Eli Lilly - som er Novo Nordisks ærkerival på det amerikanske insulinmarked - opruster for at vinde de tabte markedsandele tilbage.

Eli Lilly, som sidste år misted sin historiske førsteplads på hjemmemarkedet, øger antallet af salgsrepræsentanter med med 40 procent i år, skriver Økonomisk Ugebrev.

Eli Lilly øgede allerede salgsstyrken betydeligt i 2006, og i foråret 2007 forventer man, at koncernen når 1900 salgsrepræsentanter i kampen for at vinde de tabte markedsandele tilbage. Novo Nordisk og Sanofi-aventis, som er den tredjestørste aktør på markedet, opruster imidlertid også på deres salgspersonale.

I foråret 2007 ansætter Novo Nordisk nemlig 700 salgsrepræsentanter, så salgsstyrken når op på 1900 personer.

Eli Lilly øger tilsvarende med 400, så man sammen med partneren Amylin har 1900 salgsrepræsentanter.

RB-Børsen