Novo bruger 140 mio. kr. på tv-reklamer i USA på en måned

I august fik Novo Nordisks GLP-1-analog Victoza udvidet sin indlægsseddel med data for, at midlet reducerer risikoen for hjerte-kar-sygdomme.

Foto: Linda Kastrup.
Læs mere
Fold sammen

Det har nu fået medicinalkoncernen til at skrue op for virksomhedens forbrug af tv-reklamer i USA.

Det skriver Børsen.

I den seneste måned brugte Novo 140 mio. kr. på tv-reklamer for Victoza, hvilket gør Novo til det selskab, der har det tredjestørste reklameforbrug blandt medicinalvirksomheder i USA.

Novo Nordisk bekræfter overfor Børsen, at kampagnen løber hen over skærmen for at gøre opmærksom på Victozas evne til at reducere risikoen for hjertekarsygdomme, men vil ikke kommentere budgettet på reklamerne yderligere.

- Vi har i det seneste år haft fokus på at reducere vores omkostninger netop for at frigøre midler til salgsfremmende initiativer, hvilket dette er et godt eksempel på, skriver Novo Nordisks presseafdeling til Børsen.

Forøgelsen af reklamekronerne på 175 pct. i oktober har båret frugt for Novo Nordisk, da lægemidlet har øget andelen af de nye receptudskrivninger i USA, skriver avisen.

/ritzau/FINANS