Norsk discountkæde tjener godt på danskerne

Det norske milliardselskab Reitangruppen har i dag offentliggjort regnskab for Rema 1000 i Danmark. Det viste fremgang og et resultat, der giver mod på at udvide discountkæden.

Administrerende direktør i Rema 1000, Henrik Burkal, kører ind i 2014 med en fremgang i omsætningen på 14 procent for 2013. Fold sammen
Læs mere
Foto: Betina Garcia
Der er rift om pladsen på et trangt marked for discountvarer, men Rema 1000 navigerede sig sikkert igennem 2013.

Med en fremgang i omsætningen på 14 procent og et resultat før skat, der landede på 242 millioner kroner før skat, er administrerende direktør for Rema 1000, Henrik Burkal, tilfreds med årets resultat.

»Vi er tilfredse med tallene for 2013. Det viser endnu engang, at vores koncept for købmandsdrift har succes blandt de danske forbrugere. Vi mener selv, at vi har været med til at ændre forståelsen af discount de sidste 5-6 år,« siger han i en pressemeddelelse.



Resultatet er tæt på 60 millioner kroner bedre end året før, og tallene er blevet offentliggjort i forbindelse med fremlæggelse af regnskabet for Rema 1000 norske ejer, Reitangruppen.

Henrik Burkal fortsætter med at sprede sine Rema 1000-butikker i Danmark 2014. I løbet af året forventer Rema 1000 at åbne mellem 15-25 nye butikker.

Rema 1000 har markedsført sig på at være en discountkæde med holdning, og kæden har blandt andet taget kampen op mod madspild ved for eksempel at have begrænset mængderabatter på varerne. Den etiske linje vil Rema 1000's danske topchef, Henrik Burkal, fortsætte.

»Discount er meget mere end billige varer. Vi skal fortsætte med at udfordre danskernes opfattelse af discount og blive ved med at levere bevis for, at lav pris kan gå hånd i hånd med høj kvalitet, inspiration og innovation, siger Henrik Burkal.