Nordjyder køber Jubii

Nordjyske Medier sætter skub i den digitale vækst med køb af Jubii, som udover portalen jubii.dk driver flere online annoncenetværk.

Foto: Mikkel Møller Jørgensen.
Læs mere
Fold sammen
Den nordjyske mediekoncern Nordjyske Medier fortsætter ekspansionen med opkøb af Jubii A/S. Forklaringen på opkøbet er ifølge nordjyderne selv et ønske om at sætte skub i den digitale vækst.

Nordjyske Mediers administrerende direktør, Per Lyngby, siger i en pressemeddelelse, at overtagelsen af Jubii vil skabe markant vækst i selskabets digitale medieaktiviteter. 

»Jubii er en ren online-forretning, som efter en imponerende turnaround har en stærk, positiv økonomi. Sammen med NORDJYSKE Mediers øvrige digitale aktiviteter og med magasinvirksomheden JSL Media, som vi overtager 1. januar 2014, forventer vi at få et solidt fodfæste på det digitale mediemarked i Danmark,« siger han.

Jubii blev etableret i 1995, og er kendt som en af de første danske online-virksomheder. oprindeligt fungerede Jubii primært som søgemaskine og portal på nettet, men i dag omfatter virksomheden også flere online annoncenetværk.

De ansatte i Jubii fortsætter uændret fra kontoret i København med administrerende direktør Thomas Rimington og kommerciel direktør Martin Schradieck i spidsen.

»Vi glæder os over at blive en del af Nordjyske Medier-koncernen, fordi det giver os mulighed for at sætte yderligere fart i udviklingen af Jubii,« siger Thomas Rimington i en pressemeddelelse.

Martin Schradieck fremhæver, at Jubii bliver styrket på det digitale annoncemarked

»Jubii og Nordjyske Medier når tilsammen ud til et godt stykke over halvdelen af den danske internetbefolkning, og samtidig kan vi tilbyde Jubiis og Nordjyske Mediers brugere adgang til endnu mere indhold og flere services,« siger han.