Nordea vil holde fokus på egne kunder

Det er kunderne, der i sidste ende afgør, hvad de synes er mest attraktivt, mener Nordea.

Læs mere
Fold sammen

Danske Bank lancerer fra mandag et fordelsprogram, som den mener er mere attraktivt end tilsvarende programmer fra konkurrenter som Nordea og Nykredit. Hos Nordea svarer pressechef Stephan Ghisler-Solvang til Ritzau Finans, at banken fokuserer på sine egne kunder og produkter, og at det i sidste ende er op til kunderne at vælge mellem de forskellige tilbud.

- Vi fokuserer på vores egne kunder og vores egne produkter. Det er kunderne, der i sidste ende afgør, hvad de synes er mest attraktivt, men vi synes, at det giver bedst mening, at kunderne betaler for, hvordan de bruger banken og ikke, at de bruger banken. Vi har haft vores fordelsprogram siden år 2000, så vores kunder ved, hvad de skal betale og hvad de skal betale for. Den gennemsigtighed har vi gode erfaringer med, siger Stephan Ghisler-Solvang.

Hos Danske Bank mener chefen for de danske aktiviteter, Tonny Thierry Andersen, at Danske Banks fordelsprogram er mere fair og har flere fordele, og han peger blandt andet på, at prisen på udlån i Danske Banks program afspejler både forretningsomfang og risiko, mens prisen hos Nordea-kunderne er ens for alle inden for de enkelte programmer. I forhold til priserne oplyser Nordea, at det er noget, der følges tæt.

- Vi holder løbende øje med, at vi er konkurrencedygtige, og den kundevækst, vi har haft under og efter den finansielle krise, er vi godt tilfredse med, siger Stephan Ghisler-Solvang.