Nordea får klø af kunderne

Siden sommeren 2008 er den samlede kundetilfredshed i Nordens største bank faldet med 12,1 pct.

Foto: Thomas Lekfeldt.
Læs mere
Fold sammen

Tilfredsheden blandt Nordeas kunder er nu faldet mere end blandt Danske Banks kunder, skriver Finans.

Siden sommeren 2008 er den samlede kundetilfredshed i Nordens største bank nemlig faldet med 12,1 pct., mens den kun er faldet med 9 pct. i Danske Bank.

Det viser en ny meningsmåling fra Voxmeter, der hver uge spørger mere end 1.000 danskere om deres holdning til deres primære bankforbindelse.

»Nordeas kunder er utilfredse med den måde, som ledelsen driver banken på. Der sker forandringer, som de ikke kan forstå og ikke får forklaring på, og det straffer de med højere utilfredshed og ved i højere grad at overveje at forlade banken,« siger Christian Stjer, adm. direktør i Voxmeter.

Han opfordrer banken til i højere grad at tænke kundekommunikation ind i hverdagen.

»Nordea er begyndt at gøre dét, som Danske Bank tidligere gjorde - nemlig at tale hen over hovedet på folk i stedet for at tale med dem i hovedhøjde. Det er usmart,« siger Christian Stjer.