Nordea Ejendomme har vækstambitioner med nyt koncept

Tre af selskabets kontorhoteller er blevet opgraderet til det nye koncept, Our Office, hvor man på en gang giver kunderne privatliv og mulighed for tæt samarbejde – blandt andet gennem nettet og en app.

Mange moderne kontorer, og ikke mindst kontorhoteller, er indrettet for at tiltale den unge generation på arbejdsmarkedet. I Our Office er udtrykket mere klassisk. Billedet er fra lokalerne på Hollandsvej i Lyngby, men designvalgene går igen på de andre lokationer. Foto: Nordea Ejendomme. Fold sammen
Læs mere

Skalerbarhed er et af de store buzzwords i IT-industrien – når man én gang har brugt penge på at udvikle en digital platform, skal den kunne genbruges på andre markeder og til andre tjenester.

Nordea Ejendomme har taget begrebet til sig i sit nye kontorkoncept Our Office, som er en mellemting mellem et kontorfællesskab og traditionelle kontorlejemål.

Tre af Nordea Ejendommes eksisterende kontorfællesskaber – på Østerbro i København, i Glostrup og i Lyngby – er opgraderet til det nye brand, som blev introduceret ved en event i sidste uge. Under en rundvisning fortalte vicedirektør Henrik Steenstrup til Berlingske Business Ejendomme, at det er en klar ambition at komme videre ud i hovedstaden, og måske i resten af landet.

Han vil ikke sætte tal på, hvor mange lokationer man sigter efter. Men tanken er som i IT-branchen: Der har været betydelige omkostninger ved at udvikle konceptet – men nu er de betalt, og så kan man komme billigere i gang ved hver ny lokation.

Ingen pangfarver

Omkostningerne er blandt andet gået til designkonceptet, som er udviklet af den verdensberømte tegnestue Henning Larsen. Designet er elegant og klassisk dansk – det er ikke i Our Office, at man møder pang-farver eller dristige eksperimenter.

Selv om kunderne betaler pr. kontorplads, er der en klar forskel i forhold til de fleste andre kontorhoteller: Virksomhederne lejer et helt lokale af gangen, så medarbejderne kommer ikke til at sidde sammen med folk fra andre virksomheder. Der er dog klart lagt op til, at de forskellige lejere møder og omgås hinanden på fællesarealerne, og når det kommer til det sociale samkvem, lægger Henrik Steenstrup også vægt på en anden feature:Lejere kan ’møde’ hinanden på et fælles intranet og på en app. Disse services skal ikke bare tjene praktiske formål i forbindelse med lejemålene, som f.eks. at booke mødelokaler. Det er også meningen, at lejerne skal hjælpe hinanden og måske, ud over at være naboer, blive forretningspartnere.

Små kunder kan blive store

Med Our Office følger Nordea Ejendomme en vej, som også andre store ejendomsselskaber som Jeudan og Aberdeen har fulgt.

Ved at bevæge sig over mod moderne kontorhoteller sikrer man sig, at man også har et tilbud til små og unge virksomheder. Det er der måske her og nu ikke så meget omsætning i, men hvis de små virksomheder vokser sig store og får brug for mange flere kvadratmeter, vil man være glad for at have kundekontakten til dem. På den måde har koncepter som Our Office en plads i den samlede portefølje i et stort ejendomsselskab.

Samtidig er det naturligvis en måde, hvorpå man kan nedbringe tomgang.

»Med Our Office styrker vi vores tilbud og imødekommer markedets efterspørgsel efter fleksible kontorløsninger. Vores lejere har taget godt imod idéen, og vi håber på at skabe merværdi og optimale betingelser for vækst for dem gennem det nye koncept,« udtalte Henrik Steenstrup i forbindelse med indvielsen af Our Office i Lyngby.

Læs også Berlingske Business Ejendomme i næste uge, hvor vi har tema om kontorhoteller.