New York Times' annoncesalg stiger for første gang siden 2014

Foto: Carlo Allegri

. Den amerikanske avis The New York Times har torsdag præsenteret sit regnskab for andet kvartal 2017, og perioden har budt på en øget omsætning.

Toplinjen er steget med 9,2 pct. til 407,1 mio. dollar, svarende til 2,6 mia. kr., sammenlignet med samme kvartal sidste år, hvoraf omsætningen for abonnementer er steget med 13,9 pct., mens annonceomsætningen med 0,8 pct.

Det er første gang siden 2014, at den totale annonceomsætning stiger.

- I kvartalet oversteg antallet af digitale abonnenter 2 mio., og det er en fordobling af vores digitale abonnenter over to år.

- Selskabet fik i kvartalet netto 93.000 nye digitale abonnenter, hvilket er en stigning på 69 pct. i forhold til andet kvartal sidste år, og den totale annonceomsætning steg for første gang siden tredje kvartal 2014 på grund af en stigende styrke i digital reklame, oplyser Mark Thomson, administrerende direktør for The New York Times Company, i en pressemeddelelse.

Aktiekursen for New York Times stiger torsdag med 2,59 pct. til 18,8 dollar.