Nets' kunder stejler over høje priser

Foto: Mads Nissen. ARKIVFOTO 2014 af Nets
Læs mere
Fold sammen

Nets' storkunder som TDC, LB Forsikring og AAB er stærkt utilfredse med Betalingsservices høje priser.

Det skriver Børsen.

»Vi bruger rigtig mange penge på de betalinger hvert eneste år, og det er et sted, vi godt kunne tænke os at spare nogle penge. Vi ville hjertens gerne have et alternativ til vores BS-betalinger,« udtaler administrerende direktør i AAB, Christian Høgsbro, til Børsen.

Betalingsservice er en rigtig god forretning for Nets. Selskabet omsætter for mindst en mia. kr. gennem servicen, der hovedsagligt fungerer elektronisk og uden de store udgifter.

»Betalingsservice er et sikkert og brugervenligt system, der bare koster alt for meget. Det er alt for dyrt, fordi der de facto ikke er en reel konkurrence«  vurderer seniorøkonom i Tænk Troels Holmberg.

Som svar på kritikken udtaler Nets' kommunikationsdirektør, Karsten Anker Petersen, til Børsen, at selskabet lytter til kundernes feedback. Kommunikationsdirektøren pointerer, at Betalingsservice ikke har været inflationsreguleret det sidste årti, hvilket svarer til et realt prisfald på 15 pct. ifølge Nets' beregninger.