Nets indleder kamp om overset kundegruppe

Mindre butikker og caféer er kommet i Nets søgelys. Konkurrencen om de små virksomheder intensiveres, og betalingsleverandørernes bliver presset af både danske og udenlandske spillere.

Foto: Ólafur Steinar Gestsson. Betalingsleverandører som Nets har førhen fokuseret på store kæder, og det har efterladt de mindre virksomheder til et virvar af forskellige løsninger til butiksdrift.
Læs mere
Fold sammen

Betalingsleverandører som Nets har førhen fokuseret på store kæder, og det har efterladt de mindre virksomheder til et virvar af forskellige løsninger til butiksdrift. Men nu har blandt andet Nets fået øjnene op for de små kunder og har indgået et samarbejde med Shopbox, som laver pakkeløsninger til restaurationsbranchen, som nu også inkluderer en Nets betalingsterminal.

Det skriver Børsen.

- Vi har historisk haft et produktfokus frem for kundefokus. Og det holder ikke at sælge det samme til alle. En frisør har en anden type behov end f.eks. en café. Der gælder det om for os at øge den værdi, vi samlet tilbyder kunderne, og det gør vi ved at bringe produkterne sammen og tilbyde en såkaldt "one stop shop", hvor man i princippet kan åbne og sætte i gang på et par timer, siger Lars Bernhard, strategichef for butiksområdet i Nets, til Børsen.

Ifølge den franske betalingskæmpe Ingenico anslås markedet for kasseapparater at være 22 mia. kr. værd på verdensplan.