Netflix vil være endnu større i Danmark

Streamingtjenesten Netflix har indtaget de danske tv-stuer med storm og ser sig ikke tilbage.

Foto: MIKE BLAKE.
Læs mere
Fold sammen

Meget tyder på, at internet-tv er kommet for at blive, og ifølge Joris Evers, vicedirektør og kommunikationschef i Netflix i Europa, vil Netflix gå forrest i kampen for at kapre danske tv-kunder.

Det skriver Jyllands-Posten Erhverv.

- Vi er vokset uafbrudt, siden vi lancerede, og det er det, vi ser i alle markeder. Vi vil fortsætte med at vokse. Også i Danmark, siger Evers til Jyllands-Posten.

Danskerne så i gennemsnit to timer og 53 minutters traditionel tv hver dag i 2014, viser DR Medieforskning. Til sammenligning brugte vi gennemsnitligt 15 minutter dagligt på Netflix. Det er dog en stigning på 67 pct. fra 2013.

- Danmark er et sted, hvor vi altid holder øje og læser manuskripter og sådan noget. Og hvis vi finder den rigtige historie, vil vi helt sikkert gå ind i det, siger Joris Evers.

Netflix er endnu ikke nogen pengemaskine, og det signal har ledelsen også sendt til Wall Street, lyder det fra Evers. Den internationale forretning gav sidste år et underskud på 159 mio. dollar, mens den amerikanske forretning gik markant bedre og sikrede et samlet overskud på 267 mio. dollar.