Vil du lytte videre?
Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.
Allerede abonnent? Log ind
Skift abonnement
Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.
Hov, giv os lov at afspille podcasten. Den er klar, når du har klikket ‘Tillad alle’
Meldingen om det fortsatte ønske om at komme ind på markedet i Kina faldt torsdag ved et mediearrangement i sydkoreanske Seoul, hvor der blandt andet var deltagelse af Netflix' administrerende direktør, Reed Hastings.
- Siden Kina er en stor mulighed, fortsætter vi med at kigge på markedet, sagde Netflix-topchefen ifølge nyhedsbureauet Reuters uden at uddybe det nærmere.
Streamingselskabet lancerede i januar en plan om at entrere 130 nye markeder verden. Det skyldes, at virksomheden forsøger at finde et modsvar til en dalende vækst på det amerikanske marked.
Foreløbig er Netflix dog fraværende i nogle af verdens mest befolkende lande - herunder Kina - fordi underholdningsudbyderne møder strenge regler og udfordringer i forhold til censur.
Ud over Kina har Netflix haft problemer med at komme ind på andre store asiatiske markeder såsom Sydkorea og Indonesien på grund af en mangel på lokalt indhold og lovgivningsmæssige forhindringer.
Ifølge Reuters præsenterede Netflix i april forventninger til sin abonnementsvækst for andet kvartal. Forventningerne var dog svagere end estimeret af analytikerne, hvilket understreger selskabets behov for at ekspandere til nye markeder.