Netdoktor tiltrækker annoncører

Krise til trods præsterer Netdoktor Media fremgang i både omsætning og indtjening. Direktøren forklarer succesen med blandt andet gennemslagskraft.

Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

Det kan godt være at mediemarkedet pt. er en anelse sygt, men det er ikke noget Netdoktor Media lader sig mærke det helt store af.

Selskabet har offentliggjorte sin årsrapport, og i den kan man læse, at Netdoktor Media har præsteret en fremgang i omsætningen på 13 procent og i resultatet før skat på 64 procent til 1,2 millioner kroner.

Administrerende direktør Rikke H. Esbjerg forklarer resultaterne med blandt andet evnen til at levere relevante brugere, stabil trafik og solid dokumentation for gennemslagskraften.

"Vi oplever, at annoncørerne for alvor er blevet opmærksomme på, hvor vigtigt det er også at være til stede på nettet imellem kampagnerne. Brugerne søger jo på nettet 24 timer i døgnet og 365 dage om året – og så gælder det om at være til stede, når interessen er der," siger hun.

Grundlæggende dyder og højt kendskab
Interessen fra annoncørerne hænger også sammen med, at Netdoktor er et nichemedie.

"Alle vores besøgende er målrettet i gang med at søge informationer om sundhed. Den relevans kan et bredere medie ikke levere," forklarer Rikke Esbjerg.

Og når det kommer til gennemslagskraft er en analyse fra analyseinstituttet Nielsen med til at underbygge selskabets postulat. 80 procent af alle danskere kender Netdoktor, og 56,6 procent hjemmesiden i løbet af et år.

På månedsbasis har Netdoktor.dk, ifølge FDIM, 400.000 danske besøg og mere end fire millioner sidevisninger.

"Kernekompetencen er formidling af lægevidenskab i et forståeligt sprog. Og så tiltaler det både brugere og annoncører, at vores site er opbygget omkring en række emnecentre og temaer, der gør det let at finde information, men også let at målrette sine annoncer," siger Rikke Esbjerg.