Net-iværksætter forsætter jagten på nye markeder

Den danske iværksættervirksomhed Miinto, der er en online platform til handel med mode, rykker ind på endnu et nyt marked uden for Danmark. Denne gang går turen til Holland i samarbejde med RTL.

Danske Miinto, der er en digital platform, hvor fysiske modebutikker kan sælge modetøj og –sko, er de seneste måneder rykket ind på en række nye markeder uden for Danmark. Heriblandt USA og Irland, og nu har iværksættervirksomheden, der blevet etableret i Danmark i 2009, indgået et samarbejde med medievirksomheden RTL om at lancere portalen i Holland i tredje kvartal i år.

”Holland er et meget interessant marked for os, da det er et fremmeligt e-handelsland. Onlinehandel er en integreret del af de hollandske forbrugeres adfærdsmønster – især inden for mode,” lyder det fra administrerende direktør Morten Larsen i en pressemeddelelse fra Miinto.com.

Tidligere i år annoncerede virksomheden entre i Irland med iminto.ie og i USA med meinto.com og forventer altså senere i år at lancere miinto.nl i Holland.

Virksomheden, der er stiftet i Danmark af Mike Radoor og Konrad Kierklo, hentede interesse hos Crazy Daisy-stifteren Carsten Mikkelsen og Jesper Buch, der tidligere har stået bag Just-eat og i dag er bestyrelsesformand for Miinto og har investeret i en række iværksættervirksomheder.

Ligesom den administrerende direktør Morten Larsen har en fortid fra direktørstolen hos Just-eat, bliver portalerne i både Irland og Holland netop også lanceret i samarbejde med tidligere Just-eat-folk. Det fremgår af direktørens egen blog, hvor han ligeledes beskriver, at lanceringen i Holland har været undervejs længe.