Nestlé rammer udenfor skiven efter svag afslutning på 2017

Schweiziske Nestlé, der er verdens største producent af mad- og drikkevarer, har ikke kunnet leve op til analytikernes forventning i 2017 målt på den organiske salgsvækst.

»Vores organiske salgsvækst i 2017 endte inden for det forventede interval, men under vores egne forventninger, særligt på grund af en svag salgsudvikling mod slutningen af året.« - Administrerende direktør Mark Schneider Fold sammen
Læs mere
Foto: FABRICE COFFRINI

For helåret endte den organiske salgsvækst nemlig på 2,4 pct., hvor der blandt analytikerne var ventet en vækst på 2,7 pct. ifølge Bloomberg News.

»Vores organiske salgsvækst i 2017 endte inden for det forventede interval, men under vores egne forventninger, særligt på grund af en svag salgsudvikling mod slutningen af året.«

»Salgsfremgangen i Europa og Asien var opmuntrende, mens Nordamerika og Brasilien fortsatte med at have udfordringer,« siger Mark Schneider, der er administrerende direktør for Nestlé, i forbindelse med regnskabet.

For det nye år venter fødevareproducenten, der blandt andet er kendt for brands som Nescafé og Smarties, at realisere en organisk salgsvækst mellem 2 og 4 pct.