Vil du lytte videre?
Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.
Allerede abonnent? Log ind
Skift abonnement
Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.
Hov, giv os lov at afspille podcasten. Den er klar, når du har klikket ‘Tillad alle’
Det er rationalet hos Danish Agro, hvis elektroniske portal aktuelt håndterer omkring ti procent af omsætningen på godt 24 milliarder.
»Først og fremmest skal vores produkter være i orden til en konkurrencedygtig pris. Derefter handler det om, hvilke ydelser vi kan supplere med, og her er vores kundeportal et væsentligt omdrejningspunkt. Vi kan levere redskaber, der gør hverdagen lettere for kunderne,« fortæller salgsdirektør Kaj Vestergaard.
Kunderne er landmænd i ind- og udland, og alene det at kunne bestille elektronisk er en fordel for dem.
»Vi kan se, at omkring halvdelen af alle bestillinger er uden for normal arbejdstid,« siger Kaj Vestergaard.
Dertil kommer en række værktøjer specielt rettet mod landmandens behov. For eksempel kan landmanden via kundeportalen få en række statistikker over samhandel, ordrebeholdninger, udvikling over tid og lignende.
Danish Agro følger også landmanden ud i bedriften med en mobil-app.
»Når kunden ser, at fodersiloen er tæt på at løbe tør, kan han bestille med det samme via appen. Vi tænker hele tiden på ting, der kan digitaliseres og dermed gøre det nemmere for kunden,« siger Kaj Vestergaard.