Nemlig.com vil sælge legetøj

Nemlig.com med topchef og medejer Stefan Plenge i spidsen vil ikke længere kun sælge dagligvarer. Med et nyt, stort varelager er der plads til at udvide forretningen med salg af blandt andet legetøj.

Foto: Nikolai Linares. Stefan Plenge,  adm. direktør for Nemlig.com
Læs mere
Fold sammen

I fremtiden kan man ikke kun finde dagligvarer, når man klikker ind på Nemlig.com. Ifølge topchef og medejer Stefan Plenge er Nemlig.com på vej med en række nonfood-produkter, som skal supplere det eksisterende sortiment.

»Vi vil ikke kun vokse inden for vores eksisterende område med dagligvarer på nettet, men også se muligheder inden for andre retninger, andre services og vareområder,« siger Stefan Plenge.

Med Nemlig.coms nye lager- og logistikcenter på 36.000 kvadratmeter er der blevet plads til flere varer under Nemlig.com-taget. Det har fået Stefan Plenge og medejer Anders Holch Povlsen til at udvide konceptet og fylde hylderne på lageret med andet end mad og drikke.

»Det skal ikke kun fyldes op med dagligvarer. Vi skal skabe Danmarks stærkeste koncept inden for dagligvare-, delikatesse- og specialvareudvalg, og i tillæg til det skal vi udvide med nonfood-varer. Målsætningen er at spare vores kunder for tid i hverdagen,« siger Stefan Plenge.

Noget af det, der kommer til at fylde på lageret i Brøndby, er legetøj.

»Det er noget, man køber relativt hyppigt, og det er den type varer, vi vil have fokus på. Vi har en strategi om at tilbyde varer, som kan lette vores kunders hverdag, og vi arbejder på, hvordan vi kan tilbyde så mange forskellige varer, så forbrugerne vælger at bruge Nemlig.com som sin primære indkøbs­kanal,« siger Stefan Plenge.

Direktøren vil ikke ud med, hvornår Nemlig.com sætter legetøj til salg i deres netbutik, og han understreger da også, at Nemlig.com stadig hovedsagligt sælger dagligvarer.

Stadig fokus på fødevarer

»Vi har 100 procent fokus på daglig­varerne som værende vigtigst, men i takt med at vi udvikler os, kommer vi helt klart til at kigge ind i andre vareområder, der ligger inden for husholdningen,« siger Stefan Plenge.

Nemlig.com blev stiftet i 2010. I januar sidste år købte Anders Holch Povlsen 49 procent af forretnigen, og med en pengestærk makker har Stefan Plenge og Nemlig.com sat sig for at vokse gennem massive investeringer. Sidste år blev der blandt andet investeret massivt inden for IT, og i år er de fysiske rammer altså kommet på plads.

»Vi har 100 procent fokus på daglig­varerne som værende vigtigst, men i takt med at vi udvikler os, kommer vi helt klart til at kigge ind i andre vareområder, der ligger inden for husholdningen,« forklarer Stefan Plenge.